Obaveštenje Kolačići se koriste na ovoj web stranici kako bi pružili najbolje korisničko iskustvo. Ako nastavite, pretpostavljamo da se slažete da primate kolačiće sa ove web lokacije. OK

Hrana koja pomaže u borbi protiv depresije

03/07/2020
od strane Vera Furtula
Hrana koja pomaže u borbi protiv depresije

Ovsena kaša
Ovaj obrok priprema se brzo i lako, a obiluje ugljenim hidratima koji podstiču stvaranje serotonina i doprinose boljem raspoloženju. Naučnici upozoravaju da dijete siromašne ugljenim hidratima mogu da izazovu depresiju, zbog čega ove nutrijente nikako ne treba izbacivati iz ishrane.


Mleko
Istraživanja su pokazala da proteini iz mleka smanjuju anksioznost i otklanjaju nesanicu. Takođe, ovaj napitak bogat je kalcijumom koji opušta mišiće, reguliše krvni pritisak i eliminiše napetost. Još bolji efekat postiže se ukoliko se mleko zagreje i pomeša sa kašičicom meda.


Sočivo
Ova mahunarka obiluje folnom kiselinom (vitamin B9) koja poboljšava raspoloženje i podstiče moždane funkcije. Rezultati brojnih studija pokazali su da manjak vitamina B u organizmu uzrokuje depresiju.


Banane
Ovo voće podiže energiju i podstiče proizvodnju dopamina, adrenalina i noradrenalina, koji suzbijaju depresiju i negativno raspoloženje.


Jaja
Obiluju cinkom i proteinima kojima se pripisuju antidepresivna svojstva. Pored toga, jaja sadrže holin i fosfolipide koji poboljšavaju memoriju.


Bademi
Sadrže zdrave masti i mnogo vlakana, a obiluju i magnezijumom koji pomaže da se ugljeni hidrati, proteini i masti pretvore u energiju. Naučnici sa Instituta za ljudsku ishranu u Severnoj Dakoti otkrili su da se osobe koje imaju manjak magnezijuma u organizmu umaraju mnogo brže od onih koji poseduju viši nivo ovog minerala.


Čokolada
Najukusnija poslastica na svetu ekspresno podiže nivo serotonina, pa su njeni blagotvorni efekti vidljivi već nekoliko minuta nakon konzumiranja. Čokolada ne samo da veoma brzo popravlja raspoloženje, već i smanjuje posledice stresa i podiže nivo energije. Minerali i antioksidanti koje sadrži ova poslastica podstiču moždane funkcije, jačaju srce i kosti, a imaju i pozitivno dejstvo na mišiće.


Peršun
Amino-kiseline koje sadrži ova začinska biljka daju energiju mozgu i tako otklanjaju negativne misli. Takođe, peršun podstiče cirkulaciju i ublažava migrenu.

Komentari

Nisu pronađeni članci

Napiši recenziju